Trip Syawal Di Kg Tualang Perak

Written by Geliga Ent on Monday, August 27, 2012 at 8:11 AM


 

Salam lebaran kepada semua grouppancing sekalian. Cuti raya kali ini dipergunakan dengan sebaiknya dengan aktiviti memancing apabila balik ke kampung perak.


 Suasana Sekitar kawasan lombong di Kg Tualang

 Indahnya dan damai melihat permandangan


 ikan Duri atau nyet2 pun ada di lombong ni.Bahaya juga sengat dier tu.

Pohon yang rendang dan renek sesuai utk kami berteduh dengan suasana panas terik

 Talapia sebesar tangan yang lazimnya memakan umpan kami


Ini dia ikan likor yang berjaya di tangkap oleh Abg Kassim.Beliau memang otai banyak juga likor dinaikkan

 Ikan ketutu pun ada.mahaltu .sekilo 50 ringgit.betol ke?








 
 Ini dia ikan lampam sulung Abg Jem.

 Likor lagi.gimik muka macam berat jerk..terbaik la...




 kesian, Ikan pun kene gantung beramai-ramai pulak tu..ish..ish..


 Ini hasil kami banyak yer...yeahh


 
 Masa untuk pulang.itu je la rejeki kami.

 Hasil Selama 4 jam memancing..Bole la..


 
Susun berderet ikan ni.Boleh jual sekilo 6 ringgit. hehe



Aikk? kenapa abg Kassim.Ni mesti penat la nak meyiang ikan la nie..
waduh-waduh..hehehe



Trip Mengudang Kuala Selangor

Written by Geliga Ent on Wednesday, July 18, 2012 at 9:13 AM



Salam kepada Grouppancing. Ini dia trip sebelum ramadhan banyak udang galah besaiz xl berjaya dinaikkan

 
Pacuan Empat roda sememangnya kenderaan yang sesuai utk para pemancing


Lokasi Sungai Kuala Selangor sememangnya terbaek untuk memancing udang galah

Pakya Tekong yang Power mencari lubuk..otaiiii tu..


 Aye dan Unku sempat bergambar kenangan di atas boat..


 Besar jugak udang di Kuala Selangor.Sekarang ni tengah musim.Moh ler kita ramai-ramai mengudang.



Aye dengan mak udang pula..yeahhh


 









 Pakya mendapat seekor ikan Duri bersaiz Xl.tapi pic tesalah amek.sory ar..hehe



 Aye sememangnya ada tuah kerana beliau sahaja yng paling banyak mendapat udang..terer tu..

 




Ini hasil kami.agak lumayan juga kan.



 Ini tangkapan yang ke 10








Akuarium Meletup Dikala Subuh

Written by Geliga Ent on Wednesday, June 27, 2012 at 1:16 AM


Kebabom! Bunyi yang sungguh kuat meyelubungi di kala subuh. Terkejut dengan bunyi tersebut saya terus bergegas keluar rumah. bunyi apakah itu? Melihat sekeliling rumah yang banjir, rupa-rupanya akuarium telah pecah. Masyaallah!

Keadaan halaman rumah yang banjir. Nasib baik air tak masuk rumah.

Saya melihat Ikan Kaloi Tercungap-cungap kelemasan. Maksudnya kalau manusia lemas dalam air,  ikan lemas di darat. Lebih kurang la maknyanya kan.
Kesian ikan Kaloi peliharaan saya ini. Nama diberi Siti sebab dia betina..Nasib baik la panjang umur dia dan masih bernyawa lagi. Jadi saya pun segara mengambil kain pelikat untuk membungkus dan mencari kolah air untuk memastikan ia hidup. Syukur alhamdulillah pagi tadi sampai pukul 5 petang ini ia dapat berenang dgn baik  walaupun kelihatan cedera teruk terkena serpihan kaca. Harap-luka tu nanti baik dengan sendirinya.


 Saya pun tidak berapa pasti apakah puncanya kejadian yang berlaku. Aquarium meletup/pecah dengan sendirinya. Tiada anasir jahat jiran rumah atau sesiapa yang dengki pun selama ini. Erm..Ada sesiapa yang boleh memperjelaskan bagaimana tejadinya. Mungkin dari hukum sains kalau luaran kita sejuk dan dalaman panas akan berlaku kesan retak atau pecah. Betul ke analisis saya ni.hehe. kalau ada sesiapa tahu bolehlah kongsi bersama ye.



Untuk Keselasaan Ikan peliharaan saya. saya telah hantar ke kedai untuk memperbaiki aquarium tersebut.Insyaallah esok pagi dah siap. Walauapapun yang berlaku sayangilah haiwan peliharaan anda.Sekian Wasallam



Ikan Menangis

Written by Geliga Ent on Saturday, June 23, 2012 at 7:38 AM


Tolong share gambar ini jika anda ::
nampak / jumpa air mata ikan ini ♥

♥ air mata mengambarkan kata hati anda 。。。。。 ♥

♥ saya sayang binatang ♥

♥ SHARE bersama rakan2 Blogger anda. 

♥ Hehehee

Trip Kg Tualang Perak

Written by Geliga Ent on Sunday, May 27, 2012 at 10:26 PM



Ini dia hasil selama 2o minit sahaja. Ikan Ara seberat 3 kilo berjaya dijinakkan. Terbaek Broo!



Tu dia 2 orang Otai sedang mencuba nasib.


 Suasana sekitar lawasan lombong yang sememangnya aman damai dan panas terik.Adushhh!



 Torpedo ikan Ara



 Ikan kecik pun sapu ke? Buat ikan pekasam katanya.



Perght! kasi bakar.memang sedap layan sambil melatah ikan




Ini hasil Kami


 Bergambar dengan ikan jerk.hehe


Ikan Talapia merah pun ada. Kalau dapat 10 ekor lumayan tu.


hasil yang agak lumayan juga.


Bergambar bersama anak buah yang sememangnya suka dengan ikan air tawar..Kita kasi bakar!!

Google Website Translator Gadget

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Senarai Komuniti Pemancing Malaysia

GROUPPANCING

Selamat datang ke GROUPPANCING. Motif Utama Kami Adalah Untuk Mengumpul ahli-ahli pemancing Serta membuat trip memancing di Malaysia.Blog ini juga secara tidak langsung dapat meyemarakkan lagi hubungan diantara Komuniti pemancing dari segi hobi, minat, info, pengalaman serta persahabatan.Insyaalah GROUPPANCING akan berkembang dan maju. Sebarang pertanyaan Email: grouppancing@yahoo.com