Buaya Raksasa Ditangkap di Filipina

Written by Geliga Ent on Sunday, September 11, 2011 at 8:16 PM

MANILA - Seekor buaya raksasa yang seberat 1.075 kilogram ditangkap di Filipina, panjang buaya raksasa ini mencapai 6,4 meter dan keberadaannya akan menarik perhatian orang ramai.

Haiwan sepanjang 6,4 meter ini ditangkap oleh orang ramai dan para petugas dari penangkapan buaya yang terletak di Bunawan, Provinsi Agusan del Sur, Filipina.



pendududuk menyatakan, puluhan orang ramai menjerat buaya jantan itu dekat sungai tersebut setelah mereka mengadakan perburuan selama tiga minggu.

"Kami takut, namun tugas kami adalah menghadapi segala macam ancaman yang membahayakan para warga," ujar Elorde, seperti dikutip Associated Press, Selasa (6/9/2011).



Sekira 90 orang dikerahkan untuk menarik haiwan buas seberat 1.075 kilogram ini dari sungai dan ini merupakan satu-satunya buaya terbesar yang pernah kami tangkap dalam beberapa tahun terakhir ini.

Elorde berharap buaya raksasa ini menjadi pusat pelancongan bagi sektor peliharaan haiwan Filipina dan akan menjadi bintang terbesar di Zoo Filipina. Elorde pun menyatakan, dirinya sangat gembira dapat menjadikan haiwan buas itu menjadi aset Negaranya.






0 Responses to "Buaya Raksasa Ditangkap di Filipina"

Google Website Translator Gadget

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Senarai Komuniti Pemancing Malaysia

GROUPPANCING

Selamat datang ke GROUPPANCING. Motif Utama Kami Adalah Untuk Mengumpul ahli-ahli pemancing Serta membuat trip memancing di Malaysia.Blog ini juga secara tidak langsung dapat meyemarakkan lagi hubungan diantara Komuniti pemancing dari segi hobi, minat, info, pengalaman serta persahabatan.Insyaalah GROUPPANCING akan berkembang dan maju. Sebarang pertanyaan Email: grouppancing@yahoo.com