Jangan dekat! dia akan menggigit anda!

Written by Geliga Ent on Tuesday, October 26, 2010 at 1:57 AM

Hati-hati: Jeremy Wade berani posing dengan Tigerfish Goliath 5ft panjang yang ditangkap selama ekspedisi Sungai Congo di Afrika

Ikan tigerfish goliath adalah salah satu ikan air tawar yang paling menakutkan di dunia dan dikatakan sebagai versi yang jauh lebih besar dan merbahaya dari piranha.

Ikan raksasa mempunyai 32 gigi yang saiz serupa dengan ikan jerung putih yang besar dan telah dikenali mampu untuk menyerang dan membaham manusia dan juga buaya.
Hal ini pernah terjadi dan pernah tertangkap oleh segelintir nelayan kerana bahaya itu dan lokasi habitat mereka ini sangat sukar untuk dijangkau dan dijumpai.


Program ITV's River Monsters melihat dan meneliti laporan mitos dari seluruh dunia manusia diserang olehikan monster yang tidak dikenali dan menetapkan untuk mencari dan menangkap ikan tersebut.Wade berkata ia mengambil selama lapan hari untuk berusaha mendarat dan melepaskan kembali ke sungai akan selepas itu.

Gigi di atasnya yang luar biasa tajam dan kira-kira sama seperti ikan jerung putih yang besar. ikan ini juga mempunyai gigitan yang sangat kuat mampu membaham mangsa sebenar saiznya itu, "Dianggarkan bahawa serangan ikan berlaku dengan gerakan tiba-tiba atau splash. Wade mendedahkan ia menggunakan ikan patin yang cukup besar sebagai umpan untuk tigerfish dan tali 200 paun dan road.

kata beliau "Ini adalah ikan yang sangat berbahaya untuk menangani dan menewaskannya. Jika anda tidak berhati-hati, dengan mudah ikan ini dapat mengambil jari atau tangan anda atau akibatnya lebih buruk dari itu.

0 Responses to "Jangan dekat! dia akan menggigit anda!"

Google Website Translator Gadget

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Senarai Komuniti Pemancing Malaysia

GROUPPANCING

Selamat datang ke GROUPPANCING. Motif Utama Kami Adalah Untuk Mengumpul ahli-ahli pemancing Serta membuat trip memancing di Malaysia.Blog ini juga secara tidak langsung dapat meyemarakkan lagi hubungan diantara Komuniti pemancing dari segi hobi, minat, info, pengalaman serta persahabatan.Insyaalah GROUPPANCING akan berkembang dan maju. Sebarang pertanyaan Email: grouppancing@yahoo.com