Trip Memancing Penghujung Ramadhan

Written by Geliga Ent on Saturday, September 4, 2010 at 8:58 AM




Ke Kolam Bayar ler pulak.. Misi kali ini dianjurkan oleh En naz (My Mancing) tetapi cadangan oleh GP (Group pancing). Ahli terdiri daripada En Naz, En Kay dan En Aizat. Dengan menaiki motor selama 30 minit sampai ke destinasi iaitu di tasik Kundang. Sudah sekian lama kami tidak memancing di kolam bayar. Al maklum la di sekitar kuala lumpur kolam memancing tidak banyak. Boleh dikira dengan jari. Lagi pun ikan yang dihuni didalam kolam tersebut memang pegi sekolah. Memang educated skali. Biasa la kan ikan duduk dibandar. Kemungkinan juga Tokey kolam yang pandai untuk mencari keuntungan lebih dengan menaburkan kapur didalam kolam tersebut supaya ikan tidak nampak umpan. Wallahualam.. Jadi nasihat dari GP, nak pergi mancing ikan pegi la jauh sedikit dari kl. Nescaya hasil tangkapan anda akan berhasil dengan banyak..Insayaallah.


disini GP mengelaskan kolam ini Gred B. iaitu bagus! memang tidak diduga ikan yang mendiami kolam tersebut sememangnya besar2 belaka. kene dengan adunan dedak/ gamdum dan pallet berserta tepong boom..pasti ia memakan umpan anda.akan tetapi kerana dedak yang kami bawa tidak power adunannya, target GP dan Mymancing hanyalah ikan pacu. .Kerana ikan ini memang dikategori ikan yang mudah untuk didaratkan.

Kelihatan Kay termenung jauh Dalam hatinya tengah menjampi serapah kot. Atau mungkin juga beliau tension kerana tali pancingnya putus diragut oleh ikan tongsan yang rakus. Hehe

Suasa malam di Kolam pancing tasik kundang. Seolah-olah kita berada di kelong di tengah lautan..


En kay Dengan hasil Tangkapan Beliau yang Sememangnya berbaloi untuk Bersahur bersama keluarganya.



Inilah satu satunya umpan yang paling mujarab. Nasihat dari GP, umpan sebegini adalah menjadi kewajipan untuk memancing di kolam bayar..Insyaallah anda tidak akan pulang dengan tangan kosong.AWAS!! sekiranya tokey kolam melarang umpan ini jangan la dibawa ye. sekian dari GP, Selamat berpuasa dan memperbanyakkan amalan pada 10 hari terakhir ini. Wassalam.

0 Responses to "Trip Memancing Penghujung Ramadhan"

Google Website Translator Gadget

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Senarai Komuniti Pemancing Malaysia

GROUPPANCING

Selamat datang ke GROUPPANCING. Motif Utama Kami Adalah Untuk Mengumpul ahli-ahli pemancing Serta membuat trip memancing di Malaysia.Blog ini juga secara tidak langsung dapat meyemarakkan lagi hubungan diantara Komuniti pemancing dari segi hobi, minat, info, pengalaman serta persahabatan.Insyaalah GROUPPANCING akan berkembang dan maju. Sebarang pertanyaan Email: grouppancing@yahoo.com